pátek 1. března 2019

Posvátné roucho - (nejenom) kimono





...poslední dobou jsem začala cvičit válečné jiu jitsu,v České Třebové DSC gym pod vedením kouče Lukáše Jandy.  Které je bojovým uměním, jenž je po staletí  testováno ve válkách v Japonsku. A abych byla upřímná, nejenom kvůli své lenosti, tomu moc nedám. Ale je pravdou, že mě tento druh  válečného jiu jitsu velice zaujal a to nejenom svým kouzlem, které v sobě skrývá pro mě něco tajemného a mystického. Protože když se udělá technika skutečně "správně", tak člověk má spíše jakoby pocit, než že bojuje, tak že tančí...
Vskutku mohu potvrdit staré a dobře známé pravidlo, že tento sport "pozvedává (logicky) tělo i ducha". (Většinou mám totiž po každém cvičení rozjeté zorničky, což je "znamením" toho, že jsme "napojeni".)
Mohu tedy říci na sto pro, že se jedná o sport, který je VELICE ALE VELICE UZEMŇUJÍCÍ. Což je v mém případě přímo super věc.
Ale abych se dostala k obsahu nadpisu. Nově jsem si koupila nové kimono, které mi dalo teda ale upřímně pěknou práci, sehnat. A to nejenom z toho důvodu, aby se mnou rezonovalo. Protože to si myslím, že je velice důležité. Když už něco děláme, můžeme tomu dát více, než jen být potřebně  k dané činnosti odpovídajícím způsobem, oděn. Je super, aby se nejednalo pouze o nějaký kus oblečení, které bude odpovídat "normám" či dress codu. Ale dle mého je výborná věc, aby s námi oděv, skutečně ladil. Vypovídal skutečnost o tom, kdo jsme. V tuto chvíli se proto naše jen tak ledajaké oblečení stává rouchem - posvátným oděvem, které nám může dodat obrovskou sílu.
Já si vybrala černé kimono, s vzorem květin (připomíná mi slovanské vzory) a s vnitřním potiskem dvou "démonů", s nimiž jdu po energetické stránce ruku v ruce.
A je faktem, že díky novému kimonu, jsem se nejenom cítila mnohem, ale mnohem lépe, než v předchozím na rychlo koupeném v sekáči, ale taky mi dodalo obrovskou SÍLU při spraringu. Přičemž jsem se já sama nestačila divit, že najednou TU SÍLU OPRAVDU MÁM A SKRZE SVÉ TĚLO I SE ZÁMĚREM, OVLÁDÁM.


kimono koupeno na www.fitexpert.cz
značky Tatami

Některá má videa z bjj na mém instgramu

Instagram

Facebook







T. M.


s koučem a Sárkou 









1 komentář: